Про це інформує Рубрика.
У чому проблема?
"Сьогодні Очаків чи не щодня потерпає від обстрілів російської артилерії. Місто залишається небезпечним як для людей, так і для унікальної української культурної спадщини, яка там зберігалась. Та минулого року ми допомогли музейниками спакувати та вивезти у безпечне місце більшу частину картин очаківського музею. Але в умовах війни про їх повернення у рідні стіні навіть не йде мова. Виставляти їх теж не можна. Тому зараз робимо все можливе, щоб ці художні скарби люди подивилися хоча б в онлайн-форматі", – каже Євген Гомонюк, менеджер з комунікацій та зв'язків з громадськістю КУ "Агенція розвитку Миколаєва".
За словами Лариси Твєрітінової, заступниці директора миколаївського художнього музею з наукових питань, очаківський музей у 2022 році готувався святкувати своє 40-річчя, проте війна змусила евакуювати усю колекцію та шукати нові формати для можливості перегляду врятованої експозиції.
"Нам довелося рятувати колекцію та евакуювати музей, щоб він продовжив існувати вже після війни, коли буде мир і спокій. Невідомо, у якому вигляді і коли запрацює музей в Очакові. Але ми врятували твори – це найголовніше. Музей проіснував лише 40 років і тепер продовжуватиме жити в новому форматі", – каже вона.
Яке рішення?
Наразі музейна колекція зберігається у надійному місці, та невдовзі її можна буде побачити і дослідити в онлайні.
Очаківський музей – єдиний в Україні музей, присвячений мариністичному живопису – різновиду образотворчого мистецтва, у якому зображують море. Музей є територіально-відокремленим відділом Миколаївського обласного художнього музею імені Василя Верещагіна. Тому й цифрувати евакуйовані мистецькі твори активно допомагають саме музейники Миколаєва.
Як це працює?
Проект з оцифрування очаківської колекції реалізує Агенція розвитку Миколаєва спільно із Платформою MY ART за підтримки Українського культурного фонду.
Врятована колекція – це понад 300 предметів мариністичного живопису та графіки XIX-XX ст. Основа колекції – картини відомих українських художників-мариністів ХІХ століття Руфіна Судковського, Олексія Ганзена та Івана Айвазовського. Ці картини вперше покинули музейні стіні з моменту відкриття музею у 1982 році. Їхні сюжети тісно пов'язані з культурним контекстом нашого міста і регіону. Вони змальовують українські краєвиди Чорноморського узбережжя, морської стихії, побут морських рибалок, військові баталії та історичні віхи розвитку України як військово-морської держави. Ці твори є надбанням вітчизняної та світової культури.
На сьогоднішній день вже оцифрована велика частина цих творів. Паралельно з цим йде робота над створенням макетів для друку майбутнього каталогу мариністичної графіки і живопису.
Як повідомлялось, міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України за підтримки Google Україна оцифровують українські національні парки.
Окрім того, повідомлялось, що в Києві в національному заповіднику "Києво-Печерська лавра" стартував потужний діджитал-проєкт, а саме — 3D-сканування Троїцької надбрамної церкви.
У межах проєкту «Інструмент» української художниці Жанни Кадирової, у холі Львівського залізничного вокзалу відбулась унікальна… Читати більше
В російських "Шахедах", які атакують Україну, є тисячі іноземних компонентів. Усе постачання будь-яких компонентів для… Читати більше
У Вінниці на базі прозорого офісу «Старе місто» відкрився перший в області центр рекрутингу української… Читати більше
З 24 січня Міністерство у справах ветеранів спільно з Міністерством цифрової трансформації розпочали бета-тестування у "Дії" нових… Читати більше
У Троїцькій громаді Дніпропетровської області відкрили оновлений Центр надання адміністративних послуг. Будівлю для нового офісу… Читати більше
Спецпредставник президента США Дональда Трампа з питань України та Росії Кіт Келлог заявив, що зниження цін на… Читати більше
Цей сайт використовує Cookies.