Розкодуй вогонь знань: в Україні стартував проєкт з вивчення STEAM-інформатики на дронах
У Києві розпочався навчальний експеримент під назвою «STEAM-інформатика». Це – інноваційний підхід до вивчення шкільного предмета інформатика. Його головне завдання: дати чіткі уявлення про Computer Science, де та як в майбутньому можна буде застосувати отримані знання. Головним інструментом, з яким навчатимуться учні, стане дрон. Його можна буде програмувати на політ, трюки в повітрі, освоювати з ним основи штучного інтелекту та знімати відео.
З 1 вересня експериментальна програма стартує в 7 школах Києва. Кожна з них вже отримала безплатно по одному дрону. Також команда проєкту надала необхідне програмне забезпечення, хмарні сервіси та доступ до 5 навчальних модулів для учнів з 3 по 11 клас. Перший модуль – D-Course, на якому всі учні отримають загальні, але фундаментальні відомості про роботу дрона.
«Сьогодні дрон – представник не живої, але розумної спільноти. З новим підходом школярі зрозуміють, як з ним спілкуватися, передавати команди, а від нього отримувати інформацію. Визначать, які для цього треба знання. Навіть не одразу освоять ці знання, а лише намітять сфери, в які потрібно буде заглибитися. Коли учні опанують D-Course, вони матимуть уявлення, що таке робототехнічний об'єкт і як з ним працювати поза межами школи чи кабінету. Ось це найголовніше», – пояснив Сергій Якубов, науковий співробітник Інституту післядипломної освіти Київського ун-ту ім. Б. Грінченка. Він – науковий консультант проєкту, розробляв модульну систему та менторить навчальні заклади, які долучилися до експерименту.
На наступному модулі, V-Course, учні опанують зйомку та систему «бачення» дрона. Завдяки вмонтованій камері зможуть бачити те, на що «дивитиметься» гаджет. Тобто не просто керуватимуть пристроєм із землі, але «летітимуть» у повітрі разом з ним.
Особливістю STEAM-підходу є те, що всі однаково стартують, але далі кожен учень розвивається в зручному йому темпі в цікавому саме йому напрямку. Відтак, якщо в школяра виникне бажання заглибитися в операторську роботу з дроном, то він зможе себе реалізувати в цьому. Те саме з іншими модулями: учні зможуть пройти їх усі, а потім обрати найцікавішу для себе сферу. Або ж одразу зупинитися на чомусь одному і заглибитися в конкретний сектор: back-end, front-end, ШІ чи взагалі взятися за «залізо» – інженерію.
«Сьогоднішні учні працюватимуть у сферах і з професіями, яких нині навіть не існує. Окрім того, Computer Science (комп'ютерна наука) все більше проникає в природничі та мистецькі дисципліни. Тому навички STEАM-підходу, який поєднує науку, ІТ та арт, отримані школярами сьогодні, забезпечать їм успішне завтра», – наголосив Ігор Ситник, директор «ЛИТЕР-ІКТ». Компанія безплатно надає для учасників експерименту все робототехнічне обладнання та здійснює його техпідтримку.
Перша фаза експерименту триватиме до травня 2022 року. У кінці навчального року учні зі шкіл-учасниць пілотної програми продемонструють свої вміння, а вчителі розкажуть про власні підходи, методичні напрацювання та висновки. З наступного навчального року до експерименту зможуть приєднатися всі охочі школи.