Як українці розвивають індустрію відеоігор
Індустрія комп'ютерних ігор розвивається чи не найшвидше в сфері розваг. Все більше з'являється нових ігор, які стають культовими, а також розробники не забувають радувати фанів ремастерами улюблених ігор, як Скайрім або Мафія. Геймінг стає дедалі популярнішим, а кіберспорт навіть очікує на включення у перелік олімпійських дисциплін. За звітом аналітичного джерела ігрової індустрії NewZoo, на кінець 2020 року, в усьому світі було близько 2,7 млрд гравців (половина дорослого населення планети). Крім того, кіберспорт дав поштовх для розвитку такого явища як стрімінг — прямої онлайн-трансляції проходження гри, за якою можуть слідкувати тисячі користувачів.
Україна не залишається осторонь від трендів індустрії відеоігор. У вересні 2020 року кіберспорт став офіційним видом спорту в Україні. Проте українцям цікаво не лише бути кіберспортсменами, але і повноцінно розвивати цю нішу. Яскравим прикладом поєднання ігрового досвіду українців є те, що саме українські розробники подарували світу такі хіти як: The Adventures of Sherlock Holmes, S.T.A.L.K.E.R, Козаки та інші. Кіберспорт в Україні почав зароджуватися на початку нульових. Перші кіберспортивні змагання відбувалися в комп'ютерних клубах. У 2009 році з'явилася кіберспортивна організація Natus Vincere, яка протягом років займала призові місця на міжнародних кіберспортивних турнірах по Counter-Strike та Dota 2. Багато серед українців і геймерів-любителів, які вважають ігри своїм хобі та ставляться до цього заняття з достатньою серйозністю.
Паралельно на ринку сформувалася окрема ніша спеціалізованої геймерської продукції — геймерські клавіатури, навушники, мишки, килимки та навіть крісла та столи для геймерів. Проте більша частина цього обладнання коштує досить дорого, що для багатьох стає завадою на шляху до придбання геймерської продукції українським гравцем. Бурхливий розвиток геймерської індустрії та зростання очікувань клієнтів призвів до виникнення запиту на якісну та водночас доступну продукцію. Цю тенденцію вловив Олег Мороз, який вже багато років займався дистрибуцією товарів для геймерів та кіберспортсменів в Україні та СНД. Використовуючи досвід з продажу таких профільних світових брендів, як Razer та SteelSeries через створену роздрібну мережу магазинів «Зона51», Олег з партнерами у 2018 засновують бренд, який займається виготовленням доступної продукції для геймерів та кіберспортсменів — HATOR. І вже у жовтні 2018 продукція з'явилися на ринку. Його відмінною особливістю є орієнтація на середньостатистичного користувача з країн Східної Європи та СНД. Українська компанія, яка була молодим гравцем на ринку, запропонувала лінійку найбільш популярних та потрібних аксесуарів для любителів відеоігор. А для розробки продуктів залучила не лише українських, але і досвідчених інженерів з Китаю та Південної Кореї. Критичний аналіз ринку та постійна комунікація з користувачами дали змогу виділити ті якості товарів, які є найбільш важливими при виборі покупцем продукту, та викристалізувати оптимальне співвідношення споживчих характеристик та ціни.
За три роки бренд зазнав швидкого розвитку, у 2020 вийшов на ринки Вірменії та Грузії та у 2021 році досягнув першого місця за обсягом продажу ігрових клавіатур та крісел в Україні. А за даними українського дистриб'ютора, ігрова гарнітура HATOR Hypergang EVO стала популярнішою за всіх своїх конкурентів на українському ринку.
Hator випускає продукцію, яка враховує досягнення сучасних технологій та має самобутній дизайн. В асортимент бренду входять геймерські крісла, гарнітури, миші, клавіатури, ігрові поверхні, перемикачі, підставки під зап'ястя, кейкапи тощо.
З огляду на те, що бренд створено в Україні, продукція має українські інструкції, а сайт компанії – українську версію, що позитивно впливає на вибір українських геймерів. Доступна продукція для відеоігор та кіберспорту сприяє розвитку та утвердженню індустрії кіберспорту в Україні та й просто забезпечує комфорт під час заняття улюбленим хобі.