fbpx
Сьогодні
14:23 12 Лют 2020

Дослідження Microsoft: цифрова культура знаходиться на найнижчому рівні за останні 4 роки

До Дня безпечного Інтернету, компанія Microsoft опублікувала результати щорічного дослідження, присвяченого культурі спілкування та особистій безпеці в мережі за 2019 рік. На його основі також був складений рейтинг країн за індексом цифрової культури (Digital Civility Index, DCI). На сьогодні індекс становить 70%, що є найвищим показником зневажливої поведінки в мережі з початку проведення дослідження у 2016 році. За цей період кількість онлайн-загроз збільшилась із 17 до 21.

Які є інтернет-загрози?

Згідно з отриманими результатами, було виділено 21 різновид інтернет-загроз в чотирьох категоріях: поведінкові, репутаційні, загрози сексуального характеру і небажаних комунікацій. 58% респондентів зізналися в тому, що вони стикалися з нав'язливою поведінкою (небажані контакти й онлайн-шахрайство були найбільш поширеними). 45% зазнали поведінкових загроз в мережі (переважно грубе поводження та тролінг), 37% ― загроз сексуального характеру (найчастіше онлайн-домагання), 21% ― репутаційних загроз.

Зовнішність і політика є головними мотивами грубого ставлення в Інтернеті, до того ж для 31% респондентів обидві теми є проблемними. Зневажлива поведінка на підставі сексуальної орієнтації ― майже 30%, в той час як на основі релігії й расової приналежності ― 26% і 25% відповідно.

Які причини грубого онлайн-спілкування?

Усі вікові категорії, а також чоловіки та жінки, вказали різні причини грубого онлайн-спілкування. Для підлітків і жінок зовнішність (38%) була найбільш поширеним приводом для зневажливого ставлення в мережі, причому дівчатка-підлітки (41%) і дорослі жінки (35%) сприймають його як основну причину недоречного спілкування. Серед дорослого покоління, політика (38%) була найбільш поширеною підставою для онлайн-загроз. Для всіх вікових категорій сексуальна орієнтація була другою за популярністю відповіддю ― 30% вважають цю тему найбільш провокативною. Водночас 60 % підлітків знають, до кого звернутися за допомогою, якщо їм загрожують в Інтернеті. Та лише 37% дорослих обізнані, де шукати підтримку.

І дорослі, і підлітки зазначили, що найчастіше зі зневажливим ставленням в Інтернеті можна зіткнутися в соціальних мережах. Дві третини опитаних відзначили, що вони піддавалися грубому ставленню на сторінках соціальних мереж, 24% ― на медіа-ресурсах, 24% ― на форумах, 23% ― на анонімних майданчиках, 20% ― на ігрових сайтах.

Як часто стикаються з інтернет-загрозами?

Також, в порівнянні з попередніми дослідженнями, респонденти частіше визнавали те, що недавно стикалися з онлайн-ризиками. Наприклад, 40% стверджують, що піддавалися інтернет-загрозам протягом останнього тижня або останнього місяця до початку дослідження. Три чверті (75%) стикалися з однією із 21 загрози двічі або частіше. Фактично, 40% з усіх респондентів зізналися, що відчували небажану сексуальну увагу, сексуальні домагання і небажані комунікації в мережі три та більше разів у житті (Дослідження проводилося з 1 по 31 травня 2019 р.).

Microsoft сподівається, що завдяки Digital Civility Challenge і розрахунку індексу цифрової культури, політики, компанії й споживачі піднімуть питання про необхідність більш безпечного і шанобливого спілкування в Інтернеті та будуть використовувати ці дані для глобального розвитку цифрової культури.

Особливо варто врахувати, що половина респондентів вірять в те, що компанії у сфері технологій і соціальних мереж розроблять інструменти й політики, які сприятимуть шанобливій і цивілізованій поведінці в мережі. Респонденти очікують, що в майбутньому технології допоможуть їм краще захистити свою особисту інформацію та конфіденційність. 50% впевненні, що компанії здатні змінити ситуацію на краще, і тільки 17% ставляться до цього твердження песимістично. 33% вважають, що ситуація не зміниться.

Microsoft також виділила головні очікування населення від спілкування в Інтернеті на наступне десятиліття. Вони сподіваються на:

  • повагу
  • безпеку
  • свободу
  • ввічливість
  • доброту онлайн

Компанія щорічно проводить Digital Civility Challenge, щоб привернути увагу до проблеми безпеки спілкування. Більш детальну інформацію можна знайти тут.

Також Microsoft запускає настільну гру "Thumbs Up, Bug Down" в рамках щорічної кампанії з просування культури спілкування та особистої безпеки в мережі. Вона призначена допомогти вчителям навчити дітей (6-8 років) розумно користуватися Інтернетом з розумінням всієї важливості онлайн безпеки.

Довідка. Опитування проводилося в травні 2019 року серед підлітків (13-17 років) і дорослих (18-74 роки) у 25 країнах. Було опитано 12 520 респондентів, щоб визначити ставлення і розуміння цифрової культури, а також загроз безпеці користування Інтернетом сьогодні. Microsoft готує індекс цифрової культури з 2016 року і за цей час провів понад 42 000 інтерв'ю.

Читайте також: Коли захейтили у соцмережі. Як відповідати коментаторам: поради інфлуенсерів та психолога

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.
Завантажити ще

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: